اَفَلایَنظُرونَ اِلیَ الاِبِلِ کَیفَ خُلِقَت؟!

آیا تا بحال به شتر توجه کردین ببینین خلقتش چه شکلیه؟ بقیه چیزا چه طور؟

اَفَلایَنظُرونَ اِلیَ الاِبِلِ کَیفَ خُلِقَت؟!

آیا تا بحال به شتر توجه کردین ببینین خلقتش چه شکلیه؟ بقیه چیزا چه طور؟

۰۰۴۲- شُرَکای امر

يكشنبه, ۲۸ آذر ۱۳۹۵، ۰۹:۱۴ ب.ظ

قال رسول‌الله صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم: مَن أمر بِالمعروف اَو نهی عَن مُنکر او دَلّ علی خَیر او اِشارَ بِه فَهو شریک و مَن أمر بسوء اَو دلَ علیه اَو اِشار بِه فَهو شریک.


پیامبر خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم می‌فرمایند: کسی که امر به معروف یا نهی از منکر کند و یا اینکه راهنمای خیر باشد و یا به آن اشاره کند در (ثواب) آن شریک است. آن کسی که دستور به کار بدی دهد و یا به آن کار بد راهنمایی کند و یا به آن اشاره نماید در (گناه) آن شریک است.


خصال شیخ صدوق صفحه ۱۴۹ حدیث ۱۳۱



 وقتی از اینجا مطلبی که در زیر می‌تونید بخونید رو خوندم واقعا حس عجیب خوبی بهم دست داد. کاش آدم بتونه همیشه در موقع لازم عکس‌العمل مناسب رو نشون بده. مطلب زیر از وبلاگ آقای گوهرشادی کپی شده است.


امروز تو S-bahn (قطار سریع وین) نشسته بودم و با لپ‌تاپم کد می‌نوشتم. اون‌طرف واگن یه دختر خانم اتریشی بود. قطار تو ایستگاه Ottakring ایستاد و یه مرد مهاجر عرب که سر و وضع مناسبی هم نداشت وارد شد و کنار اون خانم نشست. به نظر واضح بود که از جنگ‌زدگان سوریه. دختره خودش رو جمع کرد و با حالت خیلی بی‌ادبانه‌ای گفت «شایسه» (کلمه‌ی بی‌ادبانه‌ی آلمانی به معنی آشغال -البته معنی لغویش بدتره-) و از کنار مرد بلند شد و اومد این‌طرف کنار من نشست. با تعجب بهش نگاه کردم. کیفم رو برداشتم. با همون لحن بهش گفتم «شایسه» و رفتم کنار اون آقا نشستم.


                                                                                                   

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی