اَفَلایَنظُرونَ اِلیَ الاِبِلِ کَیفَ خُلِقَت؟!

آیا تا بحال به شتر توجه کردین ببینین خلقتش چه شکلیه؟ بقیه چیزا چه طور؟

اَفَلایَنظُرونَ اِلیَ الاِبِلِ کَیفَ خُلِقَت؟!

آیا تا بحال به شتر توجه کردین ببینین خلقتش چه شکلیه؟ بقیه چیزا چه طور؟

0011- کم‌ترین چیزهایی که

چهارشنبه, ۱ مرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۲۰ ب.ظ

ادامه‌ی روایت پیشین:

آن مرد گفت: « یا امیرالمؤمنین! کم‌ترین چیزی که با آن مؤمن می‌شوند و کم‌ترین چیزی که با آن کافر می‌شوند و کم‌ترین چیزی که با آن گمراه می‌شوند چیست؟ »

ایشان فرمودند: « سوال کردی پس جواب آن را نیز بشنو. کم‌ترین چیزی که با آن مؤمن می‌شود شناساندن خداوند به او، آنگاه او به ربوبیت و وحدانیت خدا اقرار کند و پیامبرش را به او بشناساند، آنگاه او به نبوت او اقرار کند و حجت او در زمین و شاهد او بر خلقش را به او بشناساند، آنگاه به طاعتش اقرار کند. »

گفت: « یا امیرالمؤمنین اگر نسبت به آنچه شما فرمودید جهل داشته باشد چه می‌شود؟ »

ایشان فرمودند: « بله! هنگامی که به او امر شد، اطاعت کند و هنگامی که نهی شد، از آن پرهیز و خودداری کند؛

کم‌ترین چیزی که انسان را کافر می‌کند آن است که از چیزهایی که خداوند نهی فرموده‌اند، به عنوان دین خود قبول کند و با آن دین، تبرّی و توّلی کند و فکر می‌کند خدایی را بندگی و پرستش می‌کند که به او امر کرده است.

کمترین چیزی که انسان را گمراه می‌کند آن است که حجت خدا در زمین و شاهد بر خلقش را و کسی را که خداوند اطاعت کردن از آن امر کرده و ولایت او را واجب دانسته نشناسد. »

او گفت:« یا امیرالمؤمنین! آن‌ها را برای من نام ببر. »

ایشان فرمودند: « کسانی که خداوند آن‌ها را با خود و پیامبرش قرین کرده و فرموده است: اَطیعُوا الله و اَطیعُوا الرَّسول وَ اُلِی الأمرِ مِنکُم؛ از خداوند و رسول و اولی‌الامر خودتان اطاعت کنید. »

او گفت: « واضح‌تر برایم بگو. »

تذهیب من در آوردی

ایشان فرمودند: « همان کسانی را که پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم در آخرین خطبه‌ی خود فرمودند، سپس از دنیا رفتند: یکی کتاب خداوند (قرآن) و دیگری اهل‌بیتم است. پس به درستی که خداوند لطیف و خبیر با من عهد و پیمان بسته است که آن‌دو هرگز از هم‌دیگر جدا نمی‌شوند تا در کنار حوض کوثر بر من وارد شوند و بعد دو انگشت سبابه‌ی دست چپم و راست خود را کنار یکدیگر قرار دادند؛ یعنی این‌دو ((قرآن و عترت)) با همدیگر موازی و مساوی هستند و به آن‌ها تمسک جوئید تا گمراه نشوید و از آن دور نشوید که هلاک می‌شوید و در آن اختلاف نکنید؛ زیرا متفرق می‌شوید و چیزی به آن‌ها نیاموزید؛ زیرا آن‌ها از شما عالم‌تر و دانا تر هستند. »

او گفت: « یا امیرالمؤمنین آن‌ها را برایم نام ببرید. »

ایشان فرمودند: « کسی که رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم او را در غدیر خم نصب کرد، پس به آن‌ها خبر داد به درستی که او اولی و شایسته‌تر است از آن‌ها نسبت به خودشان و سپس رسول‌خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند: کسانی که حاضر هستند به کسانی که حضور ندارند خبر بدهند. »

پس گفتم: « یا امیرالمؤمنین! آن شخص شما هستید؟ »

ایشان فرمودند: « من اول و افضل آن‌ها هستم. بعد از من پسرم حسن علیه السلام اولی و شایسته است، سپس پسرم حسین علیه السلام و سپس اوصیای رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم افضل مردم هستند تا در حوض کوثر یکی یکی بر او (رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم) وارد شویم. »

آن مرد از جای خود بلند شد و به سوی امیرالمؤمنین رفت و سر او را بوسید و گفت: « این مسأله را برای من روشن کردی و مشکلم را حل کردی و آنچه در قلبم بود رفت. (از شک به یقین رسیدم) »

کتاب اسرار آل محمد - بخش آموزش دین

نظرات  (۱)

تشکر از راهنمایی تون. بعد از چند روز گشتن و سرچ توی نت و دانلود برنامه های مختلف فکر کنم باید برم برنامه یولید رو از نرم افزار فروشی ها بخرم شاید به کارم بیاد.
پاسخ:
امیدوارم که موفق باشید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی